søndag 3. februar 2013

Velkommen på regnbuefest!



"Mamma, kan jeg få ha en fest? En regnbuefest?"
"Hmm.. Ja, det må vi få til!"

I Lille Gledes barnehage har de temaet "Regnbue" for tida, og det har bokstavelig talt farget jenta vår her hjemme også. Hun snakker om ROGGBIF og farger, sier fram regler og synger regnbuesanger. Herlig når barnehagen inspirerer ungene slik! 

RØDT ER SØTT

"Rødt er søtt", sa Tommeltott
"Blått er flott", sa Slikkepott
"Grønt er skjønt", sa Langemann
"Er gult no kult?", lo Gullebrand
"Det syns jeg!", sa Lille Petter Spillemann


Regnbuefest ble det altså. Barnehagevenninner ble invitert, og fire prinsessekledde (typisk antrekk på regnbuefester...?) jenter møttes i går til noen fargerike timer sammen.


Vi brukte det vi hadde fra før i skuffer og skap, og handler inn sugerør og slikt på butikken.

Rosa gavepapir ble duk, noen "skrukkete" rosa servietter ble bordkort og vi laget "regnbuesugerør". De viste seg å være utfordrende å drikke av, men litt artig også da. Klipte av dem litt så de skulle passe bedre i koppene, og brukte restene til å pynte litt ekstra på bordet.


En regnbue av smarties! 
Den ble spist opp på et blunk!




Ballonger hører med når det er fest, har jeg forstått. :)


Vaffelrøre med grønn, gul og rosa pastafarge - vips så hadde vi regnbuevafler!







Lille Glede og den første gjesten hjalp meg å lage "regnbuefruktspyd"



Gjestene fikk med seg et lite minne hjem.

Nesten så jeg fikk lyst til å lage regnbuefest for voksne også.
Vil du komme..? Hihi.

Visste du at "regnbuefest" faktisk er et ord? Fant masse inspirasjon på pinterest. Helt utrolig hvor kreativ folk er. Klikk her om du vil se.



7 kommentarer:

  1. Så herlig! Tenk så mye barn og voksne kan få til sammen:-) en skikkelig vitamin-sprøyte av en fargefest, og hvem trenger ikke det? Så flinke dere er!! Regnbuefest for voksne høres ut som en super ide,tihi;-) jeg kommer!!
    Ha en fin ny uke!

    SvarSlett
  2. Åhåhåhåh, jeg vil ha de vaflene!!! :D :D

    SvarSlett
  3. Åh, såklart man bør ha en regnbuefest en gang i ny og ne! Hihi. Så flink og kreative du (dere) er :)

    SvarSlett
  4. Wow, for en utrolig herlig idè!! Det der så ut som en aldeles fantastisk dag! Så flinke og kreative dere er, jeg bøyer meg i støvet. Og de vaflene måtte vel bli superpopulære. Nei, nå fikk jeg masse inspirasjon og gleder meg til å lage regnbuefest sammen med mine jenter en gang. Men før den tid håper jeg å bli bedt i din voksne regnbuefest;-)

    Ha en strålende dag Glede!

    SvarSlett
  5. Superkule idéer, kjære Glede!

    SvarSlett
  6. For en fargeGLEDE:) Synes lang veg at dette var et overskuddsprosjekt - heldige barn som får vokse opp med kreative foreldre:) Fargefest for voksne høres morsomt ut - alle gjestene kunne jo kle seg i minst tre farger som ikke er svart eller hvitt......:) DA får nok noen problemer da;) Nyt dagen:)

    SvarSlett
  7. Regnbuevafler <3 for en knall ide!:)

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...