torsdag 18. april 2013

Englenes sang til torsken


Fra min engel til dere:




Oppskrifta har jeg fra boka Rollinger og roulader av Sif Orrelana. Anbefales!



Englenes sang til torsken

4 torskefileter 
(helst ferske, det ble frosne på meg denne gangen)
Miniplommetomater delt i to
Ferske basilikumblader
2 hvitløksbåter
Et raust stykke parmesan
Evt. 1-2 pk fersk mozzarella
1-2 ss soltørket tomat i olje (min ide..)
God olivenolje
Salt

Legg torskefiletene i en smurt ildfast form. Strø over litt salt. Legg på tomat, basilikum og hakket/presset hvitløk. Salt litt igjen. Rasp over parmesan (evt mozzarella i skiver), fordel soltørket tomat og evt litt olivenolje på toppen. 

Stekes på 200 grader i 15-20 minutter.





 Englesangen serveres med ris, evt en enkel salt og godt brød. Flaks at vi akkurat hadde bakt gulrotbrød og rundstykker etter denne knallgode oppskrifta her.








Dette er mitt bidrag i Matbloggsentralens torskeutfordring

Jeg er bidrag nr. 51.

Du kan stemme på din favoritt fra i morgen (19.04) kl.12.00, ved å klikke her.

2 kommentarer:

  1. Rollinger & roulader boken var jeg så heldig å vinne i en Give Away en gang. Liker boken så godt og en av de oppskriftene jeg har prøvd er denne. Smaker himmelsk ! Og med slike rundstykker til så må det jo bli en suksess :)
    Flotte bilder du har tatt.

    Janne

    SvarSlett
  2. For det første: nam! Det så utrolig godt ut! Vi er på fiskejakt om dagen, etter gode oppskrifter på fiskemiddager, og sannelig hadde ikke du en på lager. Selvom jeg er alt annet enn overrasket! :)
    For det andre: hei, Glede! Så godt å endelig titte innom deg igjen :) jeg har stadig tenkt på deg, og hadde dårlig samvittighet for at jeg ikke har lagt igjen spor hos deg på evigheter. Men formen har bare ikke samarbeidet siden jeg ble gravid, og derfor har mac, nett og rock´n roll blitt skyvet til side. Men nå føler jeg meg litt bedre, og er igjen oppe og går :)
    Endelig kan jeg kjenne på den virkelig sterke gleden med det som skjer, og nyte noen av dagene. I helga lå jeg og Øyvind å sang til magen, og da kom følelsen av at "dette blir så uendelig fint" <3
    Ellers går det veldig fort til vi skal flytte nordover. Vi pakker esker i ny og ned, og har booket flyttebyrå. I juli går snuta, bilen, motorsykkelen (ja, øyvind har skaffet seg Harley) og vi 3 retning Lofoten, og vårt nye hjemsted. Det blir utrolig spennende!!! Arkitekt setter igang med tegning av huset vårt denne uken, og plutselig byggingen igang. Men først skal jeg ta det med ro, stryke på magen, og ha denne forandringen i fokus.. Du og du, det kribler både sommerfugler og spente katter :)
    Tenker på deg!
    Ønsker deg en fin tirsdag videre

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...