søndag 23. september 2012

Et supert hjelpemiddel på kjøkkenet!



Stavmikseren/blenderen som hjelpemiddel er genial! Vi bruker den til alt mulig. Til å lage aioli/majones, sauser, dipper, tapenade, pesto, guacamole, barnemat, smoothie, til å knuse frø osv. Stavmikseren vi har hatt til nå, hadde altfor lite beger, kniven var sløv og vispen ødelagt. 

Derfor var det ikke vanskelig å velge da jeg ble kontaktet av whiteaway.no, med spørsmål om jeg vil teste ut et produkt fra deres nettside. Whiteaway selger hvitevarer, støvsugere og husholdningselektronikk. Etter råd fra dem, valgte jeg denne stavmikseren fra Phillips. 650 W, stooort beger og ekstra beholder. Man kan justere hastigheten, og det er også en egen "turboknapp".



Den ekstra beholderen kan også brukes til oppbevaring av det øvrige utstyret.


Siden stavmikseren kom i posten for ei ukes tid siden, har jeg prøvd den flere ganger. Først lagde jeg en stooor porsjon pastasaus. Stekt løk (avkjølt), hvitløk, tomatpure, olje, soltørket tomat, litt balsamicosirup og urter kjørt sammen til en jevn saus. Supert triks når man har barn. Løk er jo sunt, men barna liker gjerne ikke løkbiter i sausen. Denne gangen brukte jeg karbonadedeig og bønner i sausen i tillegg.




Guacamole skal helst lages uten stavmikser, men du verden så lettvint det er å gjøre det på denne måten. Denne gangen ble den slik (bruker det vi har i skapene): avokado, sjalottløk, hvitløk, tomat, en dæsj rømme, salt, basilikum og koriander.




Lille Glede synes det er kjekt å få trykke på knappen, mens mamma passer på.


Har du forresten prøvd å lage tacosalsaen selv? Enkelt og supergodt. Sjekk denne oppskrifta.



Smoothie er noe vi liker godt her i huset. Synes det funker bra å bruke stavmikseren til dette. Denne gangen ble det en ren fruktsmoothie med appelsin, mango og banan. Funker både for MiniGlede, Lille Glede (for anledningen ikledd prinsessekjole) og vi voksne.


Vi er meget fornøyde med den nye stavmikseren vår! Den kommer til å bli mange ganger i uken. Snart håper jeg å få laget litt aioli... Mmm...

Etter at vi flyttet ut av byen, har jeg merket hvor praktisk det er å kunne handle på nettet. Jeg ser at whiteaway.no har fri frakt også, noe jeg setter pris på når jeg handler slik. 

Vil du vite mer om whiteaway.no og se hvilke varer de har, kan du trykke her.



3 kommentarer:

  1. Så masse godt å lage! Og så koselig å få hjelp av søte og flinke barnehender.

    SvarSlett
  2. Den så genial ut, vi har en superdårlig stavmikser som stort sett ikke kan brukes til noen ting, meget lite praktisk faktisk... :P

    SvarSlett
  3. Prøvd salsa rosa for første gang her for ikkje så lennje sia, det va kjempegodt! Litt sånn aioli, bare med tomatsmak... Fann oppskrefta her: http://www.rema.no/under100/Kampanjer/Februar/article61669.ece

    Glad ti dåkkår! Eli

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en glad hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...